V tem šolskem letu sodelujemo v okviru UNESCO projekta z OŠ Kapela, ki je iniciirala in prevzela vodenje projekta 

Projekt Živimo skupaj temelji na medsebojnem in medgeneracijskem povezovanju s ciljem spoznavanja sebe in drugih v medsebojnem učenju.

Temeljni cilji projekta so:

  • razvijanje kulture miru in nenasilja,
  • razvijanje Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj),
  • spoznavanje kulturnih, naravnih in geografskih značilnosti domačega kraja,

Slovenije, domačih obrti in običajev,

  • spodbujanje pozitivnih medosebnih odnosov,
  • razvijanje spoštovanja do sebe, drugih in okolja,
  • ohranjanje pristnosti in sožitje med generacijami ter učenje od starejših,
  • spoznavanje človekovih pravic, poudarjanje enakosti spolov in razvijanje lastnih interesov.

Učenci od 1. do 9. razreda so skozi različne dejavnosti na šoli pridobivali in poglabljali mehke veščine in na svojevrsten zelo domiselni način predstavljali svoja dela. Vabimo vas, da se sprehodite po galeriji slik in obudite kakšen spomin iz vašega otroštva.

Alenka Kolenko in Sabina Rožman, mentorici

KRATEK PREGLED AKTIVNOSTI SKOZI ŠOLSKO LETO

JESENSKE USTVARJALNE DELAVNICE

Bilo je veselo, razigrano, barvito in dragoceno –  v petek, 6. 10. 2023, v družbi mladih ustvarjalcev in njihovih družinskih članov.

V sproščenem duhu smo teden pripeljali do konca. Učenci so ob pomoči  staršev in učiteljic  skupaj ustvarjali izdelke iz naravnih materialov. Med druženjem so nastali venčki, obešanke, stojala za čajne lučke, podstavki in še kaj. Tudi kozarci za vlaganje so dobili novo preobleko in bodo sedaj služili kot posode za bombončke, svetilke ali stojala za pisala.Mogoče boste tudi vi ob pogledu na galerijo slik dobili kakšen navdih.

KVIZ ZNANJA

V sredo, 7.2.2024, smo na šoli med 16. in 18. uro izvedli kviz znanja za učence od 6. – 9. razreda. Kviz je vodil g. Luka Lukač, ki je tudi pripravil vprašanja za kviz. Vsebine vprašanj so zajemale različna področja iz življenja naših mladih učencev – vse od glasbe pa do šport.

Namen in cilj tovrstne aktivnosti je bil medvrstniško druženje in izmenjava znanj med učenci različnih starostnih skupin. Skozi spoštljivo komunikacijo, toleriranje drugače mislečih in enakopravnih akterjev v igri so se učili toleriranja in argumentiranja svojih predlogov, ki so jih ponudili kot možno rešitev pri izzivih.

Ker pa več glav več ve, smo 20 učencev porazdelili v 5 mešanih skupin. Skupine so bile sestavljene iz učencev po enega iz vsakega razreda. Vsaka skupina si je nadela tudi tekmovalno ime.

Kviz je bil sestavljen iz dveh sklopov. Po reševanju prvega sklopa je sledil odmor 15-ih minut, med katerim so se učenci med seboj pomerili skozi različne sprostitvene igre: hitri lončki, miselno spretnostne igre, logiko itd. Seveda pokovke in soka ni manjkalo. Po končanem drugem sklopu vprašanj smo imeli zmagovalno ekipo. Naši prvaki so dobili majhno darilo in prehodni pokal, ki bo razstavljen v prostoru šole  in bo predan naslednje leto naslednji zmagovalni ekipi. Vsi ostali udeleženci pa so prejeli tolažilno nagrado. Naj povem, da je bilo vzdušje med tekmovalci izredno sproščeno, prijetno tekmovalno in spoštljivo. Uspeha prvakov smo se vsi veselili, kot se to spodobi na tovrstnih igrah, kajti poražencev ni bilo.

ANKETA O PRAZNIKIH

V razredih od 1 – 4 smo izvedli anketo o praznikih. Anketni vprašalnik so dobili starši, ki so se potem doma s svojimi otroki pogovarjali o tem, kaj jim različni prazniki pomenijo. V anketo so starši vključili še razširjeno družino ter se dotaknili tistih praznovanj, ki so povezana z ljubeznijo, spoštovanjem enega do drugega ter načini sožitja in sobivanja. Najraje so pisali in risali o lepih, toplih, pozitivnih občutkih in obeleževanju posebnih dni, ki se jih najbolj dotaknejo kot družino. Učenci se tudi zavedajo kulturnih praznikov ter tistih, ki jih tradicionalno slavimo v Sloveniji in si poklanjamo majhne pozornosti (valentinovo – poklonimo lepe misli, pisemce; praznik žensk – podarjamo cvetlice, ob gregorjevem – pečemo ptičice).

GREGORJEVO – PARČKANJE

Veseli smo, da se več časa in misli posveti temu starodavnemu prazniku, ki je namenjen predvsem otrokom. Mi ga že tretje leto obujamo na šoli. Tudi v tem šolskem letu so učenci od 1. – 9. razreda pripravili svoje videnje tega dne skozi proslavo. Tudi ptičice smo pekli, kuhar je učencem pripravil mizico z dobrotami, s ptičjim gnezdom in oglaševanjem ptičkov. Ugotavljamo, da je otrokom potrebno na neformalni način približati tovrstne vsebine, ki jih razveselijo in jih z radostjo pričakujejo tudi v naslednjem letu.