NAMEN KARIERNE ORIENTACIJE
V okviru karierne orientacije, ki se izvaja v osnovni šoli, skušamo učence pritegniti k razmišljanju o svoji nadaljnji poklicni poti. Tako se z učenci o poklicih pogovarjamo, o njih pišemo, rišemo, iščemo različne informacije, se seznanjamo z različnimi poklici, razmišljamo o tem, kaj bomo, ko bomo veliki… V 8. in 9. razredu pa je poudarek predvsem na seznanjanju z vrstami srednjih šol, programi, ki jih izvajajo, vpisnimi pogoji in možnostmi nadaljnjega izobraževanja.
Preden se učenec odloči za nadaljnjo poklicno pot, je zelo pomembno, da najprej spozna samega sebe – svoje interese, svoje sposobnosti in svoje osebnostne lastnosti. Le takrat bo v svojem poklicu zadovoljen in tudi uspešen.
POMOČ PRI IZBIRI POKLICA
Ko se učenec znajde pred poklicno odločitvijo, mu lahko pomagajo:
- STARŠI (otroka najbolje poznajo in se njegovi prvi svetovalci, vendar IZBIRA NAJ BO OTROKOVA);
- ŠOLA (karierna orientacija, informiranje, predstavitve, skupinski in individualni razgovori…);
- ZAVOD RS ZA ZAPOSLOVANJE (poklicno svetovanje);
- KS (Karierno središče).
DEJAVNIKI ZA IZBIRO POKLICA
- INTERES (kaj učenca veseli?)
- SPOSOBNOSTI (kaj zmore?)
- OSEBNOSTNE LASTNOSTI (kakšen ima temperament, značaj?)
- UČNE NAVADE
- OCENE
Več informacij najdete v spletni učilnici Svetovalno delo (Karierna orientacija).