Povezava do dokumenta (izvirnik)

Naša šola smo mi, ljudje in vsak izmed nas soustvarja del skupne in svoje zgodbe.

Osnovna etična načela smo oblikovali v kratka in razumljiva življenjska vodila in dogovore, ki so temelj za sožitje med ljudmi, pri nas v šoli pa med učenci, starši, učitelji in ostalimi zaposlenimi. Ob spoštovanju le-teh bomo lažje sledili skupnim ciljem.

Naš kodeks odraža, kdo smo, kam gremo in po kakšni poti.

Naše skupno vodilo so naslednje vrednote:

SPOŠTLJIVOST

POŠTENOST

ODGOVORNOST

DELAVNOST – STROKOVNOST

EMPATIJA

Bodimo do drugih takšni, kot si želimo, da so drugi do nas.

KODEKS  RAVNANJA UČITELJEV

SPOŠTLJIVOST  Prizadevam si za uresničevanje in ohranjanje temeljnih vrednot. Spoštujem dostojanstvo in zasebnost vsakega posameznika – sodelavcev, učencev, staršev.Spoštujem osnovne človekove in otrokove pravice.Vse učence in zaposlene spoštujem ne glede na spol, raso, jezik, vero ali drugo prepričanje. Ne dopuščam vedenja, ki ustvarja nedelovno, nespodbudno in žaljivo delovno okolje. Dopuščam drugačno mnenje sodelavca, pohvalim dobro opravljeno delo in podajam kritiko, ki je utemeljena in konstruktivna. Nikoli ne pozabim na svoje in kolegovo dostojanstvo, ne posegam in ne vstopam v njegov osebni prostor. Moja komunikacija je profesionalna, spoštljiva in jasno izražena. Z nikomer besedno ne obračunavam. Spoštujem vse sodelavce, cenim njihov trud in delo, s katerim prispevajo k ugledu in uspehu šole. Medosebne spore rešujem sporazumno, v duhu dobrega sodelovanja. Spoštujem pravice staršev, vendar vedno – v okviru svoje poklicne usposobljenosti –  v ospredje postavim učenca.  

POŠTENOST  Za svoje delo v zavodu ne  zahtevam daril, uslug ali drugih koristi. Zavedam se, da sem kjerkoli in kadarkoli tudi predstavnik šole in njenega ugleda. Sem sestavni del javnosti in odgovarjam za svoja dejanja in besede. O zadevah, za katere nisem pooblaščen, ne komuniciram zunaj šole. Sem socialno pravičen.V okviru svojih delovnih obveznosti delujem politično in versko nevtralno ter korektno.Kriteriji znanja so objektivni, javni in vnaprej znani. Vsem učencem zagotavljam enake možnosti v vzgoji in izobraževanju.  

ODGOVORNOST  Imam odgovoren odnos do dela.V službo in v razred prihajam točno.Skrbim za dobre medsebojne odnose v kolektivu. Sem ustvarjalen, delaven, vesten, odprt za spremembe, iščem nova znanja in nove rešitve.Nikogar, ne učencev, staršev ali sodelavcev, ne  izključujem, omejujem ali zapostavljam. Prizadevam si za solidarnost, medsebojno pomoč in medgeneracijsko izmenjavo izkušenj.Zaupne podatke varujem kot poklicno skrivnost.V nobenem primeru ne žalim učencev in staršev, njihovih mnenj, stališč, vrednot ali čustev.Nisem fizično, psihično ali verbalno nasilen.Sem strpen in kritično dopuščam drugačnost.Na sestankih in delovnih srečanjih se izogibam uporabi pametnih telefonov, tablic in drugih medijev, ki odvračajo mojo pozornost.Pred konferencami, sestanki ali delovnimi srečanji se na obravnavano temo pripravim. Službene elektronske pošte ne zlorabljam v zasebne namene. Učenca nikoli ne izpostavljam na podlagi ravnanja njegovih staršev.Osebnih podatkov in informacij o učencih in njihovih družinah, ki jih uporabljam za svoje delo ter stvari, ki so mi zaupane, ne posredujem oziroma ne delim z nikomer tretjim, če za to nimam zakonske podlage ali izrecnega pooblastila nadrejenega. Odgovoren sem za dobrobit vsakega učenca, ga obravnavam kot individuum, spoštujem njegove dolžnosti in pravice. Z materialnimi in finančnimi sredstvi šole ravnam v skladu z namenom in kot dober gospodar.  

DELAVNOST – STROKOVNOST  Sem strokoven in zaupanja vreden.Delam pošteno, nepristransko in v korist šole. Svoje znanje in strokovno usposobljenost prenašam na učence ter jih spodbujam k ustvarjalnemu, kritičnemu in odgovornemu mišljenju.Spodbujam osebnostni razvoj učencev.Učencem omogočam nemoteno izobraževanje.Poleg znanja jim privzgajam tudi osnovne človekove vrednote: spoštovanje, ljubezen, pravičnost, odgovornost, prijateljstvo, pomoč, sodelovanje …Prizadevam si krepiti svoje znanje in strokovno rast. Sproti se seznanjam z novostmi, se izobražujem, izmenjujem izkušnje ter sprejemam znanje in ideje sodelavcev in ravnatelja. Svoj poklic razumem kot posebno poslanstvo, od katerega je odvisna dobrobit vseh udeležencev. Sem odprt za nove ideje.Skrbim za kakovostno sodelovanje s starši, sodelavci in z zunanjimi udeleženci.  

EMPATIJA  Zavedam se, da ni učinkovitosti brez humanosti.Pri učencih razvijam čut za skupnost.Učencem svetujem in pomagam.Sočustvujem z učenci in s sodelavci, ki so v stiski, ter jim svetujem po svojih močeh.Prispevam k dobremu počutju udeležencev VIZ-procesa in ostalih zaposlenih. Prizadevam si, da vsak učenec doživi sprejetost, spoštovanje in razumevanje.Vzpodbujam odprtost za drugačnost.  

KODEKS RAVNANJA UČENCEV

SPOŠTLJIVOST  Spoštljiv, vljuden in strpen sem do vseh ljudi na šoli. Vedno pozdravim oziroma odzdravim.Spoštujem pravila bontona. Sprejemam vrstnike takšne, kot so.V komunikaciji ne segam v besedo, oziroma počakam, da lahko izrazim svoje mnenje.Uporabljam besede PROSIM, HVALA, OPROSTITE.Z lepim vedenjem kažem spoštovanje do soljudi. Konflikte in spore rešujem s pogovorom in brez nasilja. Spoštujem in upoštevam hišni red šole.  

POŠTENOST  Vedno sem pošten, zato: Govorim resnico.Se prijazno in odkrito pogovarjam tudi o manj prijetnih stvareh.Si ne izmišljujem stvari.Sem iskren in odprt do sebe in do drugih.Stojim za svojimi besedami in dejanji.Ne obrekujem, ne goljufam in ne odtujujem.Ne kradem.  

ODGOVORNOST  Sem odgovoren do sebe in do drugih. Šolsko delo sprejemam z vso resnostjo in odgovornostjo. Pri pouku ne motim ostalih udeležencev.Ob zvonjenju sem v razredu in na svojem mestu.S sabo ne prinašam mobilnega telefona, oziroma ga imam izklopljenega.Ne fotografiram in ne snemam sošolcev ali učiteljev brez predhodnega dogovora in soglasja.Imam primeren odnos do hrane, šolskih potrebščin in šolske lastnine.Sem primerno oblečen in urejen: oblačila so brez nespoštljivih ali žaljivih napisov,dnevna oblačila pretirano ne razkrivajo telesa (zgornji del oblačila sega do pasu, kratke hlače ali majica pokrivajo zadnjico, primeren dekolte),dolžina nohtov omogoča varno izvedbo predpisanih vaj in nalog učnega procesa.Skrbim za svoje telesno in duševno zdravje.Hodim umirjeno. Ne vpijem in ne povzročam hrupa.Prevzemam odgovornost za svoje besede, ravnanja in dejanja. Skrbim za red in čistočo šolskih prostorov.Skrbim za šolsko, svojo in tujo lastnino ter je namerno ne uničujem.  

DELAVNOST  K pouku prihajam točno. Na pouk sem pripravljen in pri njem aktivno ter zbrano sodelujem.Redno delam domače naloge in  prinašam šolske potrebščine.Prispevam svoj delež k normalnemu poteku učnega procesa. Odgovorno in aktivno sodelujem v dejavnostih šole, v katere sem vključen.      

EMPATIJA  Iz nikogar se ne norčujem, ga ne žalim, ne dajem neprimernih vzdevkov.Z nikomer psihično in fizično ne obračunavam. Pomagam sošolcem pri reševanju težav.Sošolcem, ki so v kakršnihkoli težavah, dajem čustveno oporo.Sem razumevajoč do stiske sošolcev in prijateljev ter za njih na primeren način poskrbim.Sprejemam ljudi, ki imajo drugačne potrebe in interese.Sem do vseh ljudi sočuten in solidaren.  

KODEKS RAVNANJA OSTALIH ZAPOSLENIH

SPOŠTLJIVOST  Spoštujem dostojanstvo in zasebnost vsakega posameznika. Spoštujem osnovne človekove in otrokove pravice.Vse učence in zaposlene spoštujem ne glede na spol, raso, jezik, vero ali drugo prepričanje.Ne dopuščam vedenja, ki ustvarja nedelavno, nespodbudno in žaljivo delovno okolje.Do sodelavcev sem tak, kot si želim, da bi bili oni do mene. Dopuščam drugačno mnenje sodelavca in pohvalim dobro opravljeno delo.Nikoli ne pozabim na svoje in kolegovo dostojanstvo, ne posegam in ne vstopam v njegov osebni prostor. Moja komunikacija je spoštljiva in jasno izražena. Z nikomer besedno ne obračunavam. Spoštujem vse sodelavce, cenim njihov trud in delo, s katerim prispevajo k ugledu in uspehu šole.  

POŠTENOST  Naši medsebojni odnosi v kolektivu so pošteni, zasnovani na medsebojnem spoštovanju, dostojanstvu, zaupanju, pomoči, odkritosti, sodelovanju in osebni integriteti.Za svoje delo v zavodu ne zahtevam daril, uslug ali drugih koristi. Zavedam se, da sem kjerkoli in kadarkoli tudi predstavnik šole in njenega ugleda. Odgovarjam za svoja dejanja in besede. O zadevah, za katere nisem pooblaščen, ne komuniciram zunaj šole.  

ODGOVORNOST      Imam odgovoren odnos do dela.Sem dosleden in odziven. Medosebne spore rešujem sporazumno, v duhu dobrega sodelovanja. Nikogar ne  izključujem, omejujem ali zapostavljam. Varujem zaupne podatke. Nisem fizično, psihično ali verbalno nasilen.Sem strpen in kritično dopuščam drugačnost.Podatki in dogajanje v šoli so osebne in zaupne narave, zato jih ne širim izven šole.Nobenih stvari, ki bi na kakršenkoli način ogrožale ali škodile posamezniku, ne odnašam iz šole.Z materialnimi in finančnimi sredstvi šole ravnam v skladu z namenom in kot dober gospodar.  

DELAVNOSTV službo prihajam točno.Svoje delo opravljam vestno in odgovorno.Pravilno in v skladu z navodili ravnam z vsemi pripomočki in stroji, ki jih uporabljam pri svojem delu.Delam pošteno, nepristransko in v korist šole. Delam v skladu s sprejetimi delovnimi procesi in postopki.Naloge opravljam sproti in po navodilih predpostavljenih.  

EMPATIJA  Zavedam se, da ni učinkovitosti brez humanosti.Sočustvujem s sodelavci, ki so v kakršnikoli stiski ter jim pomagam po svojih močeh.Prispevam k dobremu počutju zaposlenih. Vzpodbujam odprtost za drugačnost.Prizadevam si za solidarnost in medsebojno pomoč.  

KODEKS RAVNANJA STARŠEV

SPOŠTLJIVOST  Spoštljiv sem do vseh učencev, strokovnih delavcev in ostalih zaposlenih.  Z njimi vzpostavljam kulturen dialog.Spoštujem učiteljevo strokovno in osebno integriteto ter različnost mnenj.Spoštujem delovni čas učiteljev, upoštevam pravico do odklopa.Spoštujem postopnost:  Težave svojega otroka s sovrstniki ali učitelji rešujem v šoli, pri učitelju, kjer so se težave pojavile. V primeru, da težav ni bilo mogoče rešiti, se obrnem na razrednika in svetovalno službo.Šele takrat, ko sem izčrpal vse predhodne stopnje, se obrnem na vodstvo šole.  

POŠTENOST  Na pravih mestih posredujem informacije in predloge za načrtovanje dela ter po svojih močeh doprinesem k izboljšanju ugleda šole. S svojim pozitivnim in poštenim odnosom do šole in vseh zaposlenih sem vzgled svojemu otroku.Ne opravičujem izostankov od pouka, če le-ti niso opravičeni.    

ODGOVORNOST  Sem odgovoren za svoja dejanja in besede ter za dobro sodelovanje s šolo.  Sem odgovoren za svojega otroka: da redno obiskuje pouk, da k pouku prihaja točno, da se odzovem na vabila učiteljev, ki poučujejo mojega otroka, da ne toleriram nobenega nasilja, da sporočam kršitve,da razrednika pravočasno obveščam o vzrokih odsotnosti.   Skrbim za zdravje svojega otroka.Svojemu otroku ne dovolim, da v šolo prinaša nevarne predmete in zdravju škodljive snovi.Če otrok potrebuje strokovno pomoč, jo pravočasno poiščem.Za komunikacijo z učitelji uporabljam eAsistent.  

DELAVNOST  Spremljam šolsko delo in otroku po svojih močeh pomagam, mu svetujem in  ga usmerjam.Spodbujam ustvarjalnost in inovativnost svojega otroka. Sodelujem pri šolskih aktivnostih, ki so namenjene staršem.Izpolnjujem svoje obveznosti do šole, dajem razne pobude in predloge.    

EMPATIJA  Sem strpen in razumevajoč do vseh udeležencev v VIZ-procesu.Sprejemam in spoštujem drugačnost.Sprejemam različnost mnenj.Pomagam svojemu otroku pri reševanju težav in sem mu v čustveno oporo.Sem do vseh ljudi sočuten in solidaren.